От партнеров

Реклама

Интересное
Загрузка...

Счетчики
    Желаете получить информацию о том, где можно найти и СКАЧАТЬ не отходя от своего компьютера бесплатные журналы, обзоры, научные и аналитические статьи, статистические данные, книги, учебники, официальные документы государственных органов? Тогда воспользуйтесь нашим новым сервисом "Полезная ссылка"!

    Как это работает? Очень просто! Вы получаете полезную ссылку, нажав на которую, скачиваете документ с первоисточника в электронном виде.


Раздел каталога

Научные статьи и авторефераты диссертаций по экономическим наукам

Название

Стратегія розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК України : автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.В. Шашло; Луган. нац. аграр. ун-т. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Коротко

Стратегія розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК України

Ссылка http://www.nbuv.gov.ua/ard/2009/09snvpau.zip
Добавлено 2010-05-06 03:47:07
Содержание/описание          Розглянуто теоретичні, методологічні та практичні аспекти механізму зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підпрємств АПК України. Досліджено теоретичні, методологічні, практичні аспекти стратегічного управління ЗЕД АПК регіону, підприємства АПК. Сформульовано методичні й організаційні проблеми формування стратегії даної ЗЕД. На підставі узагальнення світового та вітчизняного досвіду державного регулювання ЗЕД сформовано теоретичні та практичні аспекти державного регулювання ЗЕД в Україні. Виявлено тенденції розвитку та проблеми ЗЕД АПК за умов членства України в СОТ. Оцінено ЗЕД підприємств АПК Луганщини. Виявлено вплив чинників на неї. Розроблено й обгрунтовано стратегічні орієнтири ЗЕД АПК України та її регіонів. Запропоновано організаційно-економічний механізм стратегічного управління ЗЕД даних підприємств. Обгрунтовано новий за суттю підхід до механізму формування стратегії ЗЕД.
См. также:
  • Стратегія розвитку зовнішньоекономічної діяльності в період формування відкритої економіки (на прикладі України)

             Досліджено суть і основні елементи стратегії зовнішньоекономічної діяльності України в період становлення відкритої економіки. Обгрунтовано методологічні засади зовнішньоекономічної політики держави в період переходу до ринку. Визначено конкретні механізми її реалізації. Розкрито умови, особливості та етапи створення митно-тарифної системи та її вплив на динаміку і структуру зовнішньої торгівлі. Розроблено систему рекомендацій щодо покращання інвестиційного клімату в державі та вдосконалення механізму регулювання інвестиційного процесу. Проаналізовано досвід співробітництва України з міжнародними фінансово-кредитними організаціями. Сформульовано пропозиції щодо розробки раціональної стратегії та тактики взаємодії з ними у контексті національної безпеки.

  • Конкурентна стратегія зовнішньоекономічної діяльності промислових підприємств України в умовах перехідної економіки інверсійного типу

             Розглянуто питання формування та реалізації ефективної конкурентної стратегії зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) промислових підприємств України на підставі комплексного системного аналізу господарчої діяльності кожного підприємства, специфічних рис галузі, особливостей сучасної національної економіки, об'єктивних процесів, притаманних світовому ринку. Висвітлено суть ЗЕД, способи та методи її організації, роль та місце міжнародної діяльності в господарчому житті підприємства та в структурі зовнішньої торгівлі України. Проаналізовано стан конкуренції в галузі, виявлено потенційні конкурентні можливості підприємства, утворено надійні конкурентні привілеї, усвідомлено особливості основних тенденцій розвитку міжнародних ринків та відмінних рис товарів. Запропоновано методику формування конкурентної стратегії ЗЕД промислових підприємств, яка сприяє зростанню ефективності всієї господарчої діяльності суб'єкта ринкових відносин.

  • Стратегія зовнішньоекономічної діяльності кластерних утворень у контексті світового і регіонального розвитку

             Досліджено теоретичні засади розвитку кластерних утворень на світовому та регіональному рівнях. Розкрито сутність даних утворень, особливості формування стратегій їх зовнішньоекономічної діяльності. Висвітлено розвиток світової металургії як базової галузі для створення кластерів. Здійснено аналіз зовнішньоекономічної діяльності металургійного комплексу України, зокрема його кластерних утворень, у контексті світових і регіональних інтеграційних процесів. Розроблено механізм створення кластерів і засади їх зовнішньоекономічної діяльності. Обгрунтовано самоорганізаційний підхід до формування кластерних утворень, визначено стратегію їх зовнішньоекономічної діяльності на світовому та регіональних ринках.

  • Маркетингова стратегія зовнішньоекономічної діяльності підприємства

             Теоретично обгрунтовано суть та складові процесу управління зовнішньоекономічної діяльності підприємства й розроблено методичні та практичні рекомендації щодо формування міжнародної маркетингової стратегії. Розкрито специфічні для умов глобалізації світової економіки суть, зміст, принципи та задачі стратегічного маркетингу. Побудовано предметну область міжнародного маркетингу та визначено базові стратегічні альтернативи. Розроблено схему інформаційного забезпечення маркетингової стратегії зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). Наведено методику інтегральної оцінки конкурентоспроможності продукції, зовнішньоекономічного потенціалу підприємства та ступеня його інтегрованості в міжнародне середовище. Раціоналізовано процес ранжування зарубіжних ринків. Обгрунтовано необхідність побудови та визначено структуру стратегічного профілю ЗЕД підприємства. Запропоновано методичні рекомендації з адаптації міжнародної маркетингової стратегії відповідно до економічної безпеки присутності підприємства на зарубіжному ринку та наявних у нього компенсаторних можливостей. Удосконалено підходи до формування комплексу інструментальних маркетингових стратегій. Визначено механізми оптимізації цільових ринків й ресурсного обгрунтування обраної стратегії, що враховують синергетичний ефект від виходу підприємства на нові товарні ринки.

  • Менеджмент транснаціональних компаній, як стратегія зовнішньоекономічної діяльності

    Вступ 3
    Розділ 1. Теоретичні аспекти управління транснаціональними компаніями 6
    1. ТНК в системі сучасних міжнародних економічних відносин 6
    2. Організаційні форми транснаціональної діяльності та їх особливості 16
    3. Особливості стратегічного менеджменту ТНК у сфері зовнішньоекономічної діяльності 31
    Розділ 2. Управління транснаціональною компанією 37
    1. Загальна характеристика компанії 37
    2. Управління фінансово-господарською діяльністю компанії 41
    3. Аналіз конкурентного середовища та факторів, що впливають на силу конкурентної боротьби 53
    Розділ 3. Напрямки удосконалення управління діяльністю ТНК на українському ринку 63
    1. Проблеми в управлінні фінансами компанії та шляхи їх вирішення 63
    2. Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТНК на українському ринку 69
    Висновки 77
    Література 81
    Додаток А. Організація фінансового менеджменту в ТНК 87
    Додаток Б. Дочірні компанії ВАТ „...” 88
    Додаток В. Структура ТНК «...» 90
    Додаток Г. Місія та цілі компанії 91

  • Менеджмент транснаціональних компаній, як стратегія побудови зовнішньоекономічної діяльності

    Вступ 3
    Розділ 1. Теоретичні аспекти управління транснаціональними компаніями 6
    1.1. ТНК в системі сучасних міжнародних економічних відносин 6
    1.2. Організаційні форми транснаціональної діяльності , їх особливості та управління ними. 16
    Розділ 2. Форми розширення зовнішньоекономічної діяльності компанії 33
    2.1. Стратегія експорту 33
    2.2. Передача технологій, як форма виходу на зовнішній ринок 46
    2.3. Сутність стратегії інвестування, як способу присутності компанії на зовнішньому ринку 54
    Розділ 3. Практика впровадження стратегії ЗЕД компанією ВАТ „...” на Україні 58
    3.1. Загальна характеристика „...” 58
    3.2. Напрямки удосконалення управління діяльністю „Лукойл” на українському ринку 74
    Висновки 92
    Література 96
    Додаток А. Організація фінансового менеджменту в ТНК 102
    Додаток Б. Дочірні компанії ВАТ „...” 103
    Додаток В. Структура ТНК «....» 105
    Додаток Г. Місія та цілі компанії 107
    Додаток Д. Найкрупніші корпорації світу за версією журналу Forbes, 2004 р. 108


  • Інституціональні засади зовнішньоекономічної діяльності України в контексті світового та регіонального розвитку

             Проаналізовано інституціональні засади зовнішньоекономічної діяльностї України у контексті світового та регіонального розвитку. Розкрито суть поняття спеціальної економічної зони. Запропоновано нову концепцію оцінки впливу спеціального режиму інвестиційної дільності на соціально-економічну складову регіону. Обгрунтовано доцільність багатовекторного розвитку зовнішньоекономічного співробітництва України та доведено необхідність визначення пріоритетів участі України в інтеграційних процесах як шлях до економічного зростання. Удосконалено організаційно-економічний механізм розвитку інституціональних засад зовнішньоекономічної політики України.

  • Організація і економічна ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК

             Узагальнено та доповнено теоретико-методологічні положення розвитку зовнішньоекономічних зв'язків АПК, удосконалено організацію виходу підприємств АПК на зовнішні ринки збуту. З'ясовано теоретичні та практичні аспекти стану зовнішньоекономічних зв'язків підприємств АПК (щодо інвестиційної діяльності, створення СП, диверсифікації виробництва та вдосконалення цінового та кредитно-фінансового механізмів). Виявлено й економічно обгрунтовано найбільш вигідні для експорту види сільськогосподарської продукції. Запропоновано підходи до підвищення ефективності роботи спільних підприємств у агропромисловій сфері економіки. На основі проведених досліджень виявлено залежність експорту продукції АПК від обсягів її виробництва та конкурентоспроможності, правильного здійснення митно-тарифного регулювання експортно-імпортних операцій.

  • Вдосконалення системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств

             Запропоновано методику планування обсягів діяльності компанії, яка дає змогу розробити грунтовний план-прогноз на короткочасний період з урахуванням чинників, що впливають на обсяги перевезень. Запропоновано модель поведінки судноплавної компанії на локальному фрахтовому ринку під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності, яка дає змогу приймати виважені рішення щодо цінової політики та визначення вартості послуг компанії залежно від умов на ринку та дій конкурентів. Систематизовано та досліджено існуючі підходи, а також розроблено новий підхід до оцінки ефективності системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств, що передбачає визначення найважливіших показників. Обгрунтовано нові показники - коефіцієнти використання транзитного потенціалу та розвитку ринку експедиторських послуг з метою здійснення більш повної та всебічної оцінки ефективності функціонування транспортної галузі та рівня використання її потенційної потужності щодо міжнародних перевезень. Наведено рекомендації для підвищення ефективності функціонування системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств.

  • Перспективи розвитку зовнішньоекономічної діяльності в Україні


  • Організаційно-економічний механізм визначення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств

             Досліджено теоретичні та методологічні підходи щодо визначення категорії "ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємств". Обгрунтовано сутність, умови формування та складові організаційно-економічного механізму визначення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств. Аргументовано вибір методичних підходів щодо її аналізу та розроблено методику його проведення, яка грунтується на застосуванні економіко-статистичних та економіко-математичних методів. Визначено систему оціночних показників та критерії ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств шляхом розрахунку відносної та абсолютної ефективності експорту. Обгрунтовано використання принципу оптимальності Р.Белмана під час оцінки ефективності експорту підприємства, за яким визначаються країни та товарні групи, що максимізують обсяг та рівень рентабельності експорту. Аргументовано існування фактичної та можливої ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств.

  • Напрямки формування зовнішньоекономічної діяльності промислових підприємств в ринкових умовах

             Вивчено й узагальнено вітчизняний та світовий досвід впливу зовнішніх факторів на суб'єкти промислового сектора економіки. Розроблено державну стратегічну політику у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Досліджено фактори активізації та підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності промислового комплексу, а також теоретичні засади зовнішньоекономічної діяльності, запропоновано методичні підходи до аналізу її стану та подано рекомендації щодо розробки стратегічного курсу надходження промислового комплексу до світового господарства.

  • Механізми державної підтримки розвитку зовнішньоекономічної діяльності

    [Електронний ресурс] / А.В. Мерзляк, Г.О. Михайлова // Культура народов Причерноморья. — 2005. — N59. — С. 135-138 — укp. — укp. — англ.

  • Операції та послуги банків щодо забезпечення зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних підприємств

    ВСТУП 3
    РОЗДІЛ 1. Теоретичні та організаційні основи банківського обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств 6
    1.1. Зовнішньоекономічна діяльність та її законодавчо-нормативне забезпечення 6
    1.2. Кредитні операції та послуги банків у забезпеченні ЗЕД підприємств 18
    1.3. Розрахункові операції та послуги банків у забезпеченні ЗЕД підприємств 37
    РОЗДІЛ 2. Аналіз кредитних та розрахункових операцій банків у зовнішньоекономічній діяльності підприємств (на прикладі банку ".....") 53
    2.1. Організаційно-економічна характеристика об’єкта дослідження 53
    2.2. Аналіз операцій банку з кредитування та фінансування зовнішньоекономічної діяльності підприємств 66
    2.3. Аналіз розрахункових та документарних операцій банку 85
    РОЗДІЛ 3. Шляхи вдосконалення системи банківського обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств 92
    3.1. Переваги та недоліки окремих видів міжнародних розрахунків 92
    3.2. Перспективи розвитку банківських послуг в обслуговуванні зовнішньоекономічної діяльності 105
    ВИСНОВКИ 124
    Література 127
    Додаток 1. Форми фінансування зовнішньоекономічної діяльності підприємств 131
    Додаток 2. Основні способи фінансування зовнішньоекономічної діяльності підприємств 132
    Додаток 3. Повідомлення про договір, що передбачає виконання резидентом-позичальником боргових зобов’язань перед нерезидентом, за відповідною формою, встановленою НБУ 133
    Додаток 4. Список основних банків-корреспондентів банку 134
    Додаток 5. Платіжне доручення 135
    Додаток 6. Тарифи за документарними операціями банку 136
    Додаток 7. Порівняльна характеристика ефективності використання методів платежів та форм розрахунків за експортно-імпортними операціями 138


© 2007-2011 vbs.com.ua